Its too good to see such questions springing up in the threads!!
जाने हुए का ही श्रद्धान होता हैं परन्तु श्रद्धान की मात्र २ ही स्तिथि होती हैं - right (सम्यक) or wrong (मिथ्या) अतः श्रद्धान में प्रत्यक्ष / परोक्ष ज्ञान के कारण कोई अंतर आना संभव नहीं हैं।
[IMP] परोक्ष ज्ञान पूर्वक भी वस्तु का निर्णय, प्रत्यक्ष ज्ञान के equivalent हो सकता हैं। ज्ञान & श्रद्धान are two different गुण with different characteristics.
Above references are from रहस्य पूर्ण चिट्ठी (I would recommend reading it for more clarity).
On other side, there are few different states of श्रद्धान like क्षोपशमिक सम्यक्त्व, मिस्र सम्यक्त्व but that are no way due to प्रत्यक्ष / परोक्ष ज्ञान (because परोक्ष ज्ञानधारी को भी निर्दोष क्षायिक सम्यक्त्व हो सकता हैं).